Seuran esittely, säännöt ja ohjeet

Taitoluistelu on harrastus, jossa urheilullisuus, kauneus, vauhti ja voima yhdistyvät.

Riihimäen Taitoluistelijat ry. (RTL) on Suomen Taitoluisteluliiton jäsenseura, joka on perustettu vuonna 1993. Taitoluistelua harrastaa Riihimäellä omaksi ilokseen laaja joukko lapsia, nuoria ja aikuisia. Seuran jäsenmäärä on vakiintunut ja luistelijoita on noin 120.

Seurallamme on tarjota harjoittelumahdollisuuksia kaiken ikäisille kilpa-, harrastaja-, luistelukoulu- ja aikuisryhmässä. Luistelijoille tarjotaan sopivantasoinen ryhmä oman kiinnostuksen ja tarpeiden mukaan. Seuramme pienimmät luistelijat ovat 3-vuotiaita ja vanhimmat yli 60-vuotiaita.

Seuran toiminnan arvot:

·         luoda liikunnan ja osallistumisen iloa sekä hyviä ystävyyssuhteita

·         tarjota ammattitaitoista valmennusta ja ohjausta

·         kannustaa lapsia ja nuoria terveisiin elämäntapoihin ja antoisaan harrastukseen         mahdollisimman pitkäksi aikaa

·         tarjota mahdollisuus luistella "vauvasta vaariin"

·         tarjota tasa-arvoinen ja turvallinen ilmapiiri kaikille toimijoille

RTL:ssa voi pyrkiä huippuluistelijaksi, kehittyä harrasteluistelijana tai luistella hyvän harrastuksen parissa muuten vain tavoitteena vaikkapa seuran näytökset, jotka keräävät joulu- ja huhtikuussa jäähallin täpötäyteen.

RTL auttaa omia luistelijoita jatkamaan luistelu-uran jälkeen taitoluistelun parissa mm. kouluttamalla luistelukouluohjaajia ja taitoluisteluvalmentajia sekä arvioitsijoita.

puheenjohtajaSatu Järvinen
varapuheenjohtaja, kilpailusihteeriAnniina Asikainen